مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 14:552023-07-22اقتصادي

دمای آسایش کولر گازی چقدر است؟


43درصد میزان مصرف برق در تابستان مربوط به وسایل سرمایشی بوده، تابستانی که هر روز گرمتر می شود و طبق گفته مسوولان برای تامین برق راهی جز همراهی مشترکان نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از 72 هزار و 500 مگاوات رکورد مصرف برق در هفته گذشته، بیش از 30 هزار مگاوات مربوط به سیستم های سرمایشی بوده، مصرف برق کولرهای گازی اعم از اسپلیت و داکت اسپلیت بیش از 5 برابر انواع کولر آبی است، این در حالیست که توجه به تنظیم دمای آسایش مکانیزمی قابل قبول برای صرفه جویی در مصرف برق این سیستم ها است.

نکات ساده و در عین حال مهمی پیرامون نحوه استفاده از اسپلیت و داکت اسپلیت ها وجود دارد که شهروندان می توانند در صورت رعایت این نکات مصرف برق خود را به مراتب کاهش دهند.

از جمله نکات مهم در این رابطه آن است که شهروندان به ویژه در مناطق عادی دمای کولر گازی خود را در فصل گرم سال روی دمای آسایش 24یا 25 درجه سانتی گراد تنظیم کنند.

در همین راستا لازم به نظر می رسد مشترکانی که از دستگاه کولر گازی استفاده می کنند، دستگاه خود را به اینورتر مجهز کنند؛ از آنجایی که هنگام روشن شدن کولرهای گازی جریان لحظه ای برق به شدت افزایش پیدا می کند، نصب دستگاه اینورتر باعث می شود که این شدت مصرف در هنگام روشن شدن مجدد دستگاه کاهش یابد و در مجموع مصرف برق کولر کمتر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دمای آسایش کولر گازی چقدر است؟

دمای آسایش کولر گازی چقدر است؟