مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 08:452023-07-14سياسي

ایران نقطه تلاقی کریدور ریلی شرق به غرب جهان


مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی، طرح راه آهن خواف - هرات را موجب اتصال ریلی ایران و افغانستان دانست و گفت: این خط ریلی تکمیل کننده مسیری 2 هزار کیلومتری در کریدور ریلی شرق به غرب جهان از چین، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، سیدحسین میرشفیع مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی با اعلام حرکت اولین قطار باری در مسیر ریلی خواف_ هرات اظهار کرد: نخستین محموله از طریق راه آهن کشور ایران به مقصد ایستگاه روزنک ولایت هرات انتقال یافت.

وی با اشاره به قراداد همکاری میان ایران و افغانستان گفت: مقرر شده است کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان نواقص قطعه سوم خواف - هرات را و طی 6 ماه برطرف و ظرفیت خط را به حداکثر برساند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی بیان کرد: قطعه 4 ب این راه آهن نیز توسط کنسرسیوم ریلی احداث خواهد شد و در مورد نحوه تامین هزینه توافق شد.

وی افزود: همچنین بر اساس توافق همکاری مشترک اداره خط آهن افغانستان و کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، دو طرف بر اهمیت احداث کریدور ریلی چین_افغانستان_ایران توافق دارند و پیگیری های لازم از سوی دو کشور برای جلب سرمایه گذاری و مشارکت کشور چین انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران نقطه تلاقی کریدور ریلی شرق به غرب جهان

ایران نقطه تلاقی کریدور ریلی شرق به غرب جهان