مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 08:102023-07-08پزشكي

بسیاری از سرطان ها با شناسایی و تشخیص به موقع قابل درمان هستند


کارشناس مسئول گروه بیماری های غیرواگیر دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: به طور میانگین سالانه 20 نفر در اسفراین مبتلا به سرطان پستان می شوند.

- کارشناس مسئول گروه بیماری های غیرواگیر دانشکده علوم پزشکی اسفراین: بسیاری از سرطان ها با شناسایی و تشخیص به موقع قابل درمان هستند ایسنا/خراسان شمالی کارشناس مسئول گروه بیماری های غیرواگیر دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: به طور میانگین سالانه 20 نفر در اسفراین مبتلا به سرطان پستان می شوند.

ربابه رستمی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان اسفراین سه نوع سرطان توسط مراقبین و بهورزان قابل غربالگری و تشخیص است، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به تجهیزات و ابزارهای موجود، سرطان پستان (برست)، سرطان دهانه رحم (سرویکس) و سرطان روده بزرگ (کولورکتال) از جمله سرطان هایی هستند که غربالگری آن ها در سطح مراکز خدمات جامع سلامت انجام می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کشوری سرطان پستان، بیشترین هدف مراقبین سلامت، غربالگری برای سرطان پستان است، افزود: بسیاری از سرطان ها با شناسایی و تشخیص به موقع قابل درمان هستند.

رستمی در ادامه بر خودمراقبتی والدین و انجام این آزمایش ها تاکید کرد و گفت: بانوان در صورت مشاهده و احساس هرگونه توده در قسمت پستان برای انجام بررسی های بیشتر به پزشک مراجعه کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسیاری از سرطان ها با شناسایی و تشخیص به موقع قابل درمان هستند

بسیاری از سرطان ها با شناسایی و تشخیص به موقع قابل درمان هستند