مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 13:202023-06-29بين الملل

تأکید نخست وزیر بورکینافاسو بر گسترش روابط با ایران


نخست وزیر بورکینافاسو در دیدار سفیر ایران بر گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: بایستی شاهد جهش در روابط دوجانبه و جبران سال های گذشته باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مجتبی فقیهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو با کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو دیدار و گفت وگو کرد.

  نخست وزیر بورکینافاسو در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را کشوری صاحب تمدنی تاثیرگذار برای بشریت و همچنین دارای ظرفیت های بزرگ اقتصادی جهت تبدیل شدن به شریک تجاری این کشور خواند و یادآور شد: با اعزام سفیر جدید ایران به واگادوگو، می بایست شاهد جهشی در روابط دوجانبه و جبران سال های گذشته باشیم.

  مجتبی فقیهی نیز در این ملاقات ضمن مرور دیدارهای سطح بالای انجام شده بین دو کشور در چند ماه اخیر، یادآور شد: خوشبختانه با هدایت خوب شما و حمایت رییس دولت انتقالی بورکینافاسو و همچنین تأکیدات مقامات عالی کشورم، افق روشنی را برای مناسبت دوجانبه مشاهده می کنیم.

  سفیر ایران افزود: توفیقات علمی و دستیابی ایران به فناوری های پیشرفته نوین می تواند در خدمت گسترش رابطه با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید نخست وزیر بورکینافاسو بر گسترش روابط با ایران

تأکید نخست وزیر بورکینافاسو بر گسترش روابط با ایران