مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 11:252023-07-14سياسي

رشد 20 درصدی متقاضیان ورود به حوزه های علمیه


امسال نسبت به سال قبل حدود 20 درصد افزایش متقاضی ورود به حوزه های علمیه داشته ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد امروز در حاشیه برگزاری  آزمون ورودی حوزه علمیه قم که همزمان با سراسر کشور در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: این آزمون به صورت همزمان در 60 حوزه دینی در سطح کشور درحال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی حوزه های علمیه در سوره توبه بیان شده است، مطرح کرد: در این سوره آمده است که عده ای باید از جامعه مومنین بیایند که در درجه نخست دین شناس شده و سپس به مردم هشدار داده و دست آن ها را بگیرند.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان اینکه کارشناس دین شدن صبر، حوصله و زحمت می خواهد، عنوان کرد: عالمان دین، وارثان پیامبران هستند، کار طلبگی کار پیامبری است و این موضوع رسالت را سنگین تر می کند.

رستم نژاد با بیان اینکه امروز حمله های بسیاری به دین می شود، تصریح کرد: در چنین عرصه و صحنه ای ورود به حوزه کارشناسی دین بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش ترین حملات را به حوزه های علمیه داشتیم، یادآور شد: امسال نسبت به سال قبل حدود 20 درصد افزایش متقاضی ورود به حوزه ها داشته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 20 درصدی متقاضیان ورود به حوزه های علمیه

رشد 20 درصدی متقاضیان ورود به حوزه های علمیه