مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 10:402023-07-13سياسي

انسان همواره باید خودش را موعظه کند


تولیت مدرسه علمیه حضرت قائم (عج) چیذر گفت: رذائل اخلاقی درد است و انسان باید خودش طبیب خودش باشد و با موعظه خود اقدام به درمان این ردائل کند.

- تولیت مدرسه علمیه حضرت قائم (عج) چیذر گفت: رذائل اخلاقی درد است و انسان باید خودش طبیب خودش باشد و با موعظه خود اقدام به درمان این ردائل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله هاشمی علیا رییس حوزه حضرت قائم (عج) چیذر در جلسه درس اخلاق عمومی و در ادامه مباحث دعای هشتم صحیفه سجادیه با اشاره به این که حضرت از رذائل اخلاقی که از حد و مرز الهی و عقل خارج شوند، به خداوند متعال پناه می برند اظهار داشت: ایشان حرص را در مقابل قناعت بیان می فرمایند و سپس غضب را به عنوان رذیله اخلاقی دیگر معرفی می کنند.

وی درباره اسباب غضب گفت: آنچه باعث غضب می شود حضرت فرمودند: غضب عوامل بسیاری دارد، اما مهمترین آنها عبارت است از عدم اعتقاد به خدا، عدم محبت به حق، عدم اعتقاد به معاد و حساب و کتاب قیامت، عدم اعتقاد به دین و خسران بی دینی.

هاشمی علیا با توجه به آیات الهی قرآن بیان داشت: اگر ایمان و موازین الهی و عقل در انسان وجود داشته باشد و تمام کارهای انسان براساس میزان عقل و شرع انجام گیرد، انسان هیچگاه گرفتار گناه نمی شود، دچار حسد و ریا و … نمی شود، تمام رذائل اخلاقی کنار رفته و جای خود را به فضائل اخلاقی می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انسان همواره باید خودش را موعظه کند

انسان همواره باید خودش را موعظه کند