مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 17:352023-07-02پزشكي

ابتلای سالانه 3 هزار و 500 نفر به بیماری هاری در استان اصفهان


مدیر مرکز بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: بروز بیماری هاری دو برابر بیشتر از قبل شده اما با ارائه خدمات به موقع دامپزشکی و سرعت در تزریق واکسن از فعالیت ویروس در بدن انسان جلوگیری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، حیوان گزیدگی یا بیماری هاری در کشور رو به افزایش است و آمار حیوان گزیدگی در ایران به 20 هزار مورد در سال رسیده است.

بیماری های مشترک بین انسان و حیوان به بیماری هایی گفته می شود که عامل آن در بین انسان و حیوان در چرخش و مهمترین عامل پیشگیری از آن واکسیناسیون است.

تب مالت، هاری حیوانی و انسانی ، سیاه زخم و کنگو مهمترین این بیماری هاست که قابل پیشگیری است  همکاری ها برای روند کاهشی این بیماری ها مطلوب نیست و مشارکت مردم را می طلبد.

ابتلای 25 درصد حیوانات به بیماری هاری رضا فدایی، مدیر مرکز بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان، تعداد ابتلای سالانه افراد به بیماری هاری را در استان 3500 نفر بیان کرد و اظهار داشت: بروز این بیماری در انسان دو برابر بیشتر از قبل شده اما با خدمات به موقع دامپزشکی و سرعت در تزریق واکسن از فعالیت ویروس در بدن انسان جلوگیری می شود.

 وی گفت: طبق بررسی دامپزشکان در مواقعی که به حیوان دسترسی داشته اند، پس از آزمایش از حیوان هایی که انسان را گاز گرفته اند مشخص شده 25 درص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای سالانه 3 هزار و 500 نفر به بیماری هاری در استان اصفهان

ابتلای سالانه 3 هزار و 500 نفر به بیماری هاری در استان اصفهان