مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 07:352023-06-26سياسي

نسیم محرم در قبله تهران پیچید


با برگزاری مراسم اولین شب از آیین سنتی مسلمیه با حضور دسته‎ های عزاداری و خیل عظیمی از دلدادگان و عاشقان اهل بیت در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ری، همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) و شب شهادت امام محمد باقر(ع) ویژه برنامه عزاداری و سوگواری آیین سنتی مسلمیه با حضور گسترده مردم پایتخت و هیأت های عزاداری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام آغاز شد.

آیین مسلمیه 1402، شامگاه یکشنبه چهارم تیرماه آغاز شد و تا بامداد امروز پنجم تیر ماه ادامه داشت و دلدادگان و عاشقان خاندان اهل بیت علیهم السلام طبق رسم یک قرن گذشته، به یاد شهادت مظلومانه حضرت مسلم بن عقیل(ع) اولین شهید واقعه کربلا، اشک ماتم ریختند و سوگواری کردند.

این مراسم در نخستین شب با سخنرانی حجت الاسلام میرهاشم حسینی بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن امام حسن مجتبی(ع) آغاز شد و با عزاداری و مداحی هیئات مذهبی ادامه یافت و در پایان مرثیه خوانی مهدی رسولی و حضور هیأت خدام الرضا بهمراه پرچم مبارک گنبد امام رضا(ع) حال و هوای ویژه ای به این مراسم معنوی داد.

اولین شب از آیین مسلمیه در حرم عبدالعظیم(ع)   به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، آیین مذهبی و سنتی مسلمیه با قدمت 120 ساله، اولین اجتماع بزرگ عزاداران حسینی قبل از ورود به ماه محرم است که هر سال به مدت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسیم محرم در قبله تهران پیچید

نسیم محرم در قبله تهران پیچید