مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 08:552023-07-12اقتصادي

راه اندازی قرارگاه مقابله با تهدیدات زیستی شمالغرب در اردبیل


معاون وزیر و رییس سازمان حفظ نباتات وزارت کشور گفت: قرارگاه مقابله با تهدیدات زیستی شمالغرب کشور با مرکزیت اردبیل راه اندازی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین رنجبر شامگاه سه شنبه در نشست با مسئولان و معاونین جهاد کشاورزی استان اردبیل با محوریت گیاهپزشکی اظهار کرد: در بازدیدی که از ایستگاه آراللو و مزارع سیب زمینی داشتیم وضعیت شیوع بیماری سفیدک دروغی مورد بررسی قرار گرفت تا در مزارع دیرکشت امکان مقابله با این بیماری فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: از سال 76 شاهد شیوع بیماری سفید دروغی در مزارع سیب زمینی نبودیم ولی امسال با تغییرات جوی و اقلیمی رطوبت بالا و بارندگی ها این بیماری در مزارع مشاهده شد که مسئولان این استان باید پیش تر از این به شیوع این بیماری و اقدامات پیشگیری آن ورود پیدا می کردند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفظ نباتات وزارت کشور گفت: در مزارعی که علائم این بیماری مشاهده شده دیگر امکان کنترل وجود ندارد و تنها در مزارعی که کاشت دیرهنگام سیب زمینی داشتند می توانیم راهکارهای پیشگیرانه را با سمپاشی انجام دهیم.

رنجبر ادامه داد: متأسفانه بخش عمده ای از مزارع اردبیل و نمین براثر شیوع این بیماری و کشت زودهنگام سیب زمینی دچار خسارت شده اند که ضرورت دارد اقدامات بعد از برداشت محصول مورد توجه قرار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی قرارگاه مقابله با تهدیدات زیستی شمالغرب در اردبیل

راه اندازی قرارگاه مقابله با تهدیدات زیستی شمالغرب در اردبیل