مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 09:422023-07-12بين الملل

سودان با استقرار نیروهای خارجی در این کشور مخالفت کرد


دولت سودان ضمن ابراز مخالفت با استقرار هرگونه نیروی خارجی در این کشور تاکید کرد که با آنها به عنوان نیروهای متجاوز برخورد خواهد کرد.

- دولت سودان ضمن ابراز مخالفت با استقرار هرگونه نیروی خارجی در این کشور تاکید کرد که با آنها به عنوان نیروهای متجاوز برخورد خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، دولت سودان در بیانیه ای درباره نشست کمیته چهارجانبه برخاسته از ایگاد (سازمان بین دولتی توسعه شرق آفریقا) درباره بحران سودان اعلام کرد، هیئت سودان که پیش از آغاز نشست کمیته چهارجانبه وارد آدیس آبابا شد، با طرف برگزارکننده نشست رایزنی کرد و این نشان دهنده تمایل صادقانه آن برای رسیدن به یک راه حل است.

در این بیانیه آمده است، بیانیه کمیته چهارجانبه درباره عدم حضور هیئت سودانی نادرست بود و عدم حضور در نشست به دلیل مخالفت سودان با ریاست ولیم روتو، رییس جمهوری کنیا بر کمیته چهارجانبه بود.

دولت سودان در بیانیه خود درباره نشست سران کشورهای نیروهای فوق العاده شرق آفریقا و بررسی امکان استقرار آنها در سودان برای حفاظت از غیرنظامیان اعلام کرد، خارطوم مخالف استقرار هرگونه نیروهای خارجی در خاکش است و آنها را نیروهای متجاوز قلمداد خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودان با استقرار نیروهای خارجی در این کشور مخالفت کرد

سودان با استقرار نیروهای خارجی در این کشور مخالفت کرد