مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 15:352023-07-15سياسي

چرا رعایت حجاب در جامعه اسلامی الزامی است؟


کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب به عنوان یکی از اصول زیربنایی و ساختاری در سبک زندگی اسلامی مطرح است، گفت: رعایت حجاب می تواند سلامت افراد را در ابعاد فردی، - خانوادگی و اجتماعی حفظ کند.

حجت الاسلام محمد تجری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: رعایت حجاب و پوشش دستور خداوند است در قرآن به بانوان جامعه سفارش شده مراقب رفتار، گفتار، حجاب و حتی نوع راه رفتن خود باشند و به گونه ای رفتار نکنند که جلب توجه کرده و به اصطلاح تحریک کننده باشد.

وی با بیان اینکه برهنگی و بی حجابی نشانه تمدن و فرهنگ نیست، افزود: به تعبیر قرآن کریم برهنگی اولین سیلی خدا به انسان و کیفر اعمال حساب می شود، وقتی حضرت آدم مرتکب ترک اولی شد، خداوند با برهنگی و اخراج از بهشت او را تنبیه کرد.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه تأکید قرآن بر روی مسأله حجاب به دلیل این است که بر زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی انسان اثرگذار است، گفت: بانوان محجبه آرامش خاطر بیشتری دارند زیرا نگاه هوس آلود برخی افراد بیمار دل درامان مانده، دچار گناه اجتماعی نشده و از همه مهمتر رضایت الهی را کسب می کنند.

حجت الاسلام تجری خطاب به بانوانی که با پوشش نامناسب در فضای حقیقی و حقوقی ظاهر می شوند، هشدار داد: جوانانی که به دلایل مختلف نظیر مشکلات اقتصادی شرایط ازدواج ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا رعایت حجاب در جامعه اسلامی الزامی است؟

چرا رعایت حجاب در جامعه اسلامی الزامی است؟