مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 18:502023-07-06سياسي

نشست دوره ای شورای امنیت درباره قطعنامه 2231 و ایران


گوترش در نشست دوره ای شورای امنیت : همچنین مجدداً از جمهوری اسلامی ایران درخواست می کنم از انجام اقدامات بیشتر که این کشور را از اجرای کامل برجام دور می کند؛ - خودداری کند و اقداماتی را که از ژوییه 2019 انجام داده و متعهد شده است که این اقدامات قابل برگشت است، بازگرداند.

نشست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه 2231 این شورا در خصوص ایران و بررسی پانزدهمین گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اجرای این قطعنامه آغاز شد اما این نشست به دلیل حضور نماینده اوکراین با جدال میان نمایندگان آمریکا و انگلیس و روسیه آغاز شد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، انگلیس که ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، در نشست دوره ای شورای امنیت درباره قطعنامه 2231 و برجام، برای حضور نماینده اوکراین در این نشست بسیار تلاش کرد که با مخالفت شدید روسیه مواجه شد اما سفیر انگلیس و نماینده آمریکا از حضور نماینده اوکراین دفاع کردند.

  بر اساس رای گیری به عمل آمده برای حضور نماینده اوکراین در این نشست، 12 عضو شورای امنیت رای مثبت، دو عضو رای مخالف و یک عضو رای ممتنع داد و بدین ترتیب نماینده اوکراین در این نشست حضور یافت.

  مطابق قطعنامه 2231، هر شش ماه یکبار گزارش دبیرکل سازمان ملل در نشست عادی شورای امنیت سازمان ملل ارائه می شود که چهاردهمین گزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست دوره ای شورای امنیت درباره قطعنامه 2231 و ایران

نشست دوره ای شورای امنیت درباره قطعنامه 2231 و ایران