مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 16:052023-06-24بين الملل

ابراز نگرانی قطر از تحولات روسیه


وزرات امور خارجه قطر در بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از تحولات روسیه، خواستار خویشتن داری، عقلانیت و محافظت از غیرنظامیان در درگیری ها شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت قطر اعلام کرد که با نگرانی شدید تحولات فدراسیون روسیه را که ناشی از شورش علیه ارتش است، دنبال می کند و دوحه خواستار رعایت حداکثر خویشتن داری، توسل به عقلانیت و در امان ماندن غیرنظامیان از عواقب درگیری ها است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی دولت قطر قنا ، وزارت امور خارجه قطر امروز (شنبه، 24ژوئن) در بیانیه ای هشدار داد که وخامت اوضاع در روسیه و اوکراین پیامدهای منفی بر صلح و ثبات بین المللی، تامین مواد غذایی و امنیت انرژی خواهد داشت؛ بحران هایی که عمدتاً تحت تأثیر بحران روسیه و اوکراین قرار گرفته اند.

وزارت امور خارجه قطر در بخش دیگری از این بیانیه، بر موضع قاطع دوحه در مورد تعهد به منشور سازمان ملل متحد، اصول حقوق بین الملل، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها را تاکید کرد.

  وزرات خارجه قطر آرزوی دولت خود را برای همه طرف ها برای پیگیری گفت وگو و راه های مسالمت آمیز برای حل و فصل اختلافات، به گونه ای که امنیت و ثبات در روسیه و اوکراین به طور یکسان محقق شود و بر اساس قطعنامه های مربوطه مشروعیت بین المللی به بحران پایان دهد، ابراز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی قطر از تحولات روسیه

ابراز نگرانی قطر از تحولات روسیه