مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 13:352023-06-28اقتصادي

راه اندازی پایگاه ملی اطفاء حریق مناطق جنگلی جنوب کشور در فارس


مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان منابع طبیعی کشور از راه اندازی نخستین پایگاه ملی امداد و مهار آتش سوزی جنوب کشور در جنگل های فارس خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمید رضا قنبری در نشست هم اندیشی اقدامات راهبردی پیرامون احیاء و بازسازی عرصه های طبیعی آسیب دیده از فعالیت های معدنی و عمرانی فارس با بیان اینکه این پایگاه در منطقه کامفیروز از توابع شهرستان مرودشت ساخته و به عنوان یک پایگاه اصلی و مرکزی جنوب کشور به استان های جنوبی خدمات رسانی خواهد کرد، گفت: برای ساخت این پایگاه که شامل پد هوایی، سایت اداری، آموزش و مانور عملیاتی است، 38 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی تخصیص داده شده است.

  وی با اشاره به اینکه 4 پایگاه فرعی اطفاء حریق دیگر نیز در سایر مناطق جنگلی فارس ساخته خواهد شد، ادامه داد: بر اساس قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع پروژه های احیایی و بازسازی شامل عملیات درختکاری، جنگلکاری، بیومکانیکی و مکانیکی و نیز احداث پروژه های آبخیزداری در عرصه های تخریب شده از جمله این اقدامات است.

  مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان منابع طبیعی کشور به چشم انداز احیاء عرصه های تخریب شده از فعالیتهای معدنی اشاره کرد و افزود: سال گذشته 300 هکتار از این عرصه ها احیا و بازسازی شد و امسال نیز پیش بینی می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی پایگاه ملی اطفاء حریق مناطق جنگلی جنوب کشور در فارس

راه اندازی پایگاه ملی اطفاء حریق مناطق جنگلی جنوب کشور در فارس