مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 16:002023-07-02بين الملل

تظاهرات هزاران نفری در پایتخت بورکینافاسو و درخواست برای قانون اساسی جدید


هزاران نفر در پایتخت بورکینافاسو در اعتراض به قانون اساسی تدوین شده با الگوی فرانسوی به خیابان ها آمده و خواستار تدوین قانون اساسی جدیدی شدند.

- هزاران نفر در پایتخت بورکینافاسو در اعتراض به قانون اساسی تدوین شده با الگوی فرانسوی به خیابان ها آمده و خواستار تدوین قانون اساسی جدیدی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، هزاران نفر در شهر واگادوگو، پایتخت بورکینافاسو در حمایت از حاکمیت برخاسته از کودتای نظامی به خیابان ها آمده و تدوین قانون اساسی جدیدی را برای کشورشان خواستار شدند.

تظاهرکنندگان با وجود بارش باران با فراخوان مرکز ملی هماهنگی نهادهای جامعه مدنی بورکینافاسو که شامل حدود 20 سازمان است، به خیابان ها آمده و شعارهایی در حمایت از بازنگری در قانون اساسی و مخالفت با سیاست های فرانسه در کشورشان و نیز حمایت از آزادی ملت در انتخاب شرکایشان سر دادند.

همچنین برخی از تظاهرکنندگان پرچم های مالی و گینه را در دست داشتند؛ این دو کشور نیز تحت حاکمیت ارتش هایشان قرار دارند.

الحسن سوادوغو، رییس مرکز هماهنگی اظهار کرد: حاکمیت ما دیگر نباید جزیی باشد بلکه باید کلی باشد و این مساله قابل مذاکره نیست، به همین دلیل ما از تغییر قانون اساسی با توجه به آرمان های بورکینافاسو و شرایط مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات هزاران نفری در پایتخت بورکینافاسو و درخواست برای قانون اساسی جدید

تظاهرات هزاران نفری در پایتخت بورکینافاسو و درخواست برای قانون اساسی جدید