مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 20:502023-06-24سياسي

مساجد و امامزادگان مصرف برق خود را به نصف برسانند


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه مساجد و امامزادگان مصرف برق خود را به نصف برسانند، گفت: متصدیان اماکن متبرکه باید پیشقدم دوری از اسراف و مصرف بیش از حد باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام کرمی روز شنبه گفت: در سطح استان نزدیک 1500 مسجد ،تکیه، حسنیه ، مهدیه و مکان مذهبی مشابه و 132 امامزاده داریم که حدود 50 درصد آنها در ایام مختلف سال فعال هستند و باید مصرف برق آنها بویژه در بحث روشنایی ، سرمایشی و گرمایشی مدیریت شود تا هم از اسراف جلوگیری شده و هم منابع ملی بیهوده هدر نرود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از امنا و متصدیان اداره اماکن مذهبی استان خواست با توجه به تمهیدات دولت برای کاهش مصارف انرژی و ورود به فصل تابستان ، مصرف برق این اماکن را با مدیریت بهینه و نظارت مستمر،حداقل به نصف ایام عادی کاهش دهند و در صورتی که امکان صرفه جویی بیشتر از این مقدار هم ممکن باشد حتما اقدامات لازم را انجام دهندتا کمتر شاهد قطع برق و بروز مشکلات آن باشیم.

کرمی افزود: به هیچ وجه لزومی ندارد برای مراسمات روزانه و عادی که جمعیت هم به اندازه تمام گنجایش آن محل نیامده ، کل چراغ ها ونورافکن ها و سایر منابع نوری و همه تجهیزات سرمایشی و تامین آب گرم را روشن کنیم بلکه میزان روشنایی یا سرمایش را باید متناسب با اندازه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مساجد و امامزادگان مصرف برق خود را به نصف برسانند

مساجد و امامزادگان مصرف برق خود را به نصف برسانند