مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 08:552023-07-12سياسي

مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست کاهش می یابد


دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ضمن تشریح آخرین وضعیت تدوین شیوه نامه اصلاح آیین نامه اجرایی قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابنک ، سیدعلی کاظمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آیین نامه اجرایی قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، اظهار کرد: چند سال گذشته قانونی تحت عنوان قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در مجلس شورای اسلامی تصویب و در آیین نامه اجرایی آن نحوه واگذاری کودکان به سرپرستان قانونی مشخص شد و فروردین ماه امسال آیین نامه آن اصلاح شد.

وی با بیان اینکه طی اصلاحیه، ماده 13 به آیین نامه الحاق شده است، گفت: در این اصلاحیه اشاره شده است که باید، کودکان و نوجوانانی که به موجب حکم مرجع قضایی اعم از دادسرا یا دادگاه جهت نگهداری به بهزیستی سپرده شده ­اند، برای مراقبت موقت به خانواده های داوطلب سپرده شوند.

در این راستا از ظرفیت مؤسسات مراقبت خانواده محور که نوعی مؤسسه خیریه جدید هستند هم جهت شناسایی خانواده داوطلب، احراز صلاحیت آنها و نظارت بر وضعیت طفل و نوجوان در خانواده بهره ­گیری می ­شود.

مدل مراقبت موقت هر چند به ظاهر جدید است، اما در اسلام جدید نیست و هم در قرآن کریم بر مأوا دادن به یتیمان تأکید شده و هم در سنت نبوی و ائمه اطهار موردی مشاهده نمی­ شود که کودک یتیم به خارج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست کاهش می یابد

مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست کاهش می یابد