مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 19:252023-06-25اقتصادي

انتقاد رییس سازمان منابع طبیعی از نگاه بازاری به جنگل ها و مراتع


رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: درباره جنگل ها و مراتع همیشه جنبه های بازاری آن مورد توجه بوده، جنگل را با تولید چوب و مرتع را با تولید علوفه سنجیده اند و به دیگر جنبه های آن پرداخته نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، عباسعلی نوبخت رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در کارگاه آموزشی هم افزایی برای حکمرانی سرزمین خاطر نشان کرد: منابع طبیعی عرصه ای بسیار گسترده است و تمامی سازمان ها بستر کارشان در منابع طبیعی است.

نوبخت وسعت کشور را 164 میلیون هکتار ذکر کرد و افزود: از این میزان 135 میلیون هکتار جز منابع طبیعی محسوب شده و تحت مدیریت این سازمان قرار دارد.

وی مساحت جنگل های ایران را 14میلیون و 375هزار هکتار اعلام کرد و خاطر نشان ساخت که این جنگل ها در 5 ناحیه رویشی کشور پراکنده هستند.

نوبخت گفت: در موضوع حکمرانی سرزمین وظیفه داریم علاوه بر حفظ پوشش گیاهی به فکر ارتقا و توسعه کمی و کیفی فضای سبز کشور نیز باشیم.

رییس سازمان منابع طبیعی کشور همچنین اعلام کرد: مردم نقش اصلی  را در اجرای  پروژه های منابع طبیعی دارند و این سازمان به تنهایی و بدون مشارکت مردم نمی تواند به اهداف خود دسترسی پیدا نماید.

نوبخت جوامع محلی را اساسی ترین رکن حوزه های آبخیز بر شمرد و گفت: با مشارکت مردم و برنامه ریزی درست می توان اک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد رییس سازمان منابع طبیعی از نگاه بازاری به جنگل ها و مراتع

انتقاد رییس سازمان منابع طبیعی از نگاه بازاری به جنگل ها و مراتع