مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 15:092023-07-12اجتماعي

حفظ و صیانت از جنگل ها باید مورد توجه قرار گیرد


رییس شورای عالی جنگل، مرتع و آبخیزداری سازمان منابع طبیعی گفت: ساکنان شمال کشور در راستای حفظ و صیانت از جنگل ها باید از سیمای ظاهری تا تنوع گیاهی و جانوری آن را مورد توجه قرار دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رسول اشرفی پور ظهر چهارشنبه در کارگاه آموزشی نقش مشارکت شهروندی در مدیریت پسماندها در آستارا اظهار کرد: جغرافیای کشور محل تلاقی اقلیم های مختلفی است و این منجر شده تا تنوع پوشش گیاهی و مناطق رویشی از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق را داشته باشیم.

رییس شورای عالی جنگل، مرتع و آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: یکی از زیباترین و بارزترین این نقاط خطه سرسبز شمال کشور است که از غرب گیلان تا شرق گرگان ادامه می یابد و شامل مناطق جلگه ای تا مناطق میان بند و بالا بند منطقه البرز است.

وی ادامه داد: به برکت وجود دریای خزر و رشته کوه های البرز شرایط آب و هوایی مرطوب و نیمه مرطوب در آستارا و جنگل های سرسبز منحصر به فرد هیرکانی را داشته باشیم که به لحاظ خدمات ویژه زیست محیطی که به مردم منطقه می دهند در نوع خودشان در بین زیست بوم های جنگلی دنیا منحصر به فرد هستند.

اشرفی پور با اشاره به ثبت جهانی جنگل های هیرکانی به عنوان میراثی طبیعی افزود: تکلیف ما به عنوان ساکنان شمال کشور در حفظ و صیانت از این داشته هایی که در دل جنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ و صیانت از جنگل ها باید مورد توجه قرار گیرد

حفظ و صیانت از جنگل ها باید مورد توجه قرار گیرد