مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 14:512023-07-17فرهنگي

ثبت پنج چنار کهنسال منطقه کاشان در فهرست آثار ملی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از ثبت پنج درخت چنار کهنسال در مناطق مختلف این شهرستان در فهرست میراث طبیعی خبر داد.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از ثبت پنج درخت چنار کهنسال در مناطق مختلف این شهرستان در فهرست میراث طبیعی خبر داد.

احمد دانایی نیا در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: درخت چنار جنب چارتاقی شهر نیاسر و چنارهای کهنسال در روستاهای ون، چنار، نشلج و ازناوه که بیش از پنج قرن قدمت دارند در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: ثبت چنارهای کهنسال، نخستین آثار طبیعی در شهرستان کاشان است که در فهرست میراث طبیعی به ثبت رسیده است و امیدواریم با ثبت و شناسنامه دار کردن آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی بتوانیم توجه و همکاری مردم را برای حفظ و نگهداری آنها جلب کنیم.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، تأکید کرد: روستاهای شهرستان کاشان مملو از جاذبه های طبیعی است و تلاش می کنیم با روند رو به رشد ثبت آثار طبیعی منطقه، به آثار طبیعی هم مانند ابنیه تاریخی توجه بیشتری شده و در مسیر توسعه قابلیت های گردشگری و جذب گردشگر استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت پنج چنار کهنسال منطقه کاشان در فهرست آثار ملی

ثبت پنج چنار کهنسال منطقه کاشان در فهرست آثار ملی