مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 14:302023-07-07بين الملل

رسانه اماراتی: حمیدتی و البرهان دیدار می کنند


پایگاه خبری «الشرق» اعلام کرد که با تلاش های چهار کشور کنیا، اتیوپی، سودان جنوبی و جیبوتی، رییس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع هفته آینده در اتیوپی دیدار خواهند کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری اماراتی الشرق  امروز جمعه (هفتم جولای) به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که گروه چهارجانبه IGAD (متشکل از چهار کشور وزرای خارجه کنیا، اتیوپی، سودان جنوبی و جیبوتی) روز دوشنبه هفته آینده را به عنوان زمان دیدار مستقیم دو فرمانده نظامی درگیر در سودان تعیین کرده است.

الشرق نوشت: گروه IGAD قرار است دوشنبه آینده، دهم جولای نشستی مستقیم بین عبدالفتاح البرهان ، رییس شورای حاکمیتی سودان و محمد حمدان دقلو (معروف به حمیدتی) فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع، در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی برگزار کند.

این گروه چهارجانبه شامل وزرای خارجه کشورهای کنیا، اتیوپی، سودان جنوبی و جیبوتی است؛ گروهی که پیش تر و در ماه ژوئن هم طی جریان نشست خود در جیبوتی، پیشنهاد داده بود که دیدار مستقیمی بین البرهان و حمیدتی برگزار شود.

از 15 آوریل تاکنون، درگیری های خشونت آمیز و گسترده ای بین نظامیان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در مناطق جداگانه سودان در جریان است که بیشتر آن ها در خارطوم، پایتخت این کشور متمرکز شده اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه اماراتی: حمیدتی و البرهان دیدار می کنند

رسانه اماراتی: حمیدتی و البرهان دیدار می کنند