مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 20:402023-07-19اقتصادي

دود بهره برداری بی رویه از مراتع در چشم عشایر خراسان جنوبی


مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: تبعات بهره برداری بی رویه، بدون ضابطه و مجوز از مراتع در ابتدا گریبان عشایر را گرفته و نتیجه نهایی آن بیابان زایی و ریزگردها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، محمد ابراهیم ابراهیمی، مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی امروز در نشستی با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهارداشت: تبعات بهره برداری بی رویه، بدون ضابطه و مجوز از مراتع در ابتدا گریبان عشایر را گرفته و نتیجه نهایی آن بیابان زایی و ریزگردهایی است که متاسفانه روزبروز درحال گسترش است.

وی با تاکید بر خلاء آموزشی و ترویجی در حوزه بهره برداری و مواجه با منابع طبیعی گفت: دستگاه هایی نظیر جهاد کشاورزی، امور عشایر و منابع طبیعی در راستای منفعت رسانی به معیشت دامداران و عشایر فعالیت می کنند و اقدامات آنها هرگز تقابلی نیست و عشایر باید با این موضوع آشنایی بیشتری پیدا کنند تا بتوانند با مشارکت در اجرای طرح ها و پروژه ها منتفع شوند.

وی با بیان اینکه پس از اتمام مرحله نهایی سرشماری ثبتی و مبنایی و همچنین بررسی آمار دقیق دام عشایر، بهره برداری بدون مجوز از مراتع کاهش می یابد، افزود: طرح تعادل دام و مرتع، طرح بسیار خوبی است که موجب سنجش ظرفیت های مراتع شده و با ایجاد تعادل بین بهبود وضعیت و بهره برداری از مراتع، در حفظ آن کمک ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دود بهره برداری بی رویه از مراتع در چشم عشایر خراسان جنوبی

دود بهره برداری بی رویه از مراتع در چشم عشایر خراسان جنوبی