مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 13:152023-07-19بين الملل

اوکراین 20سال پیش درباره نزدیکی زیاد غرب به مسکو هشدار داده بود


اسناد آرشیوی که تازه منتشر شده، نشان می دهد که اوکراین دو دهه پیش نسبت به نزدیکی بیش از حد غرب به رییس جمهور روسیه هشدار داده بود! - اسناد آرشیوی که تازه منتشر شده، نشان می دهد که اوکراین دو دهه پیش نسبت به نزدیکی بیش از حد غرب به رییس جمهور روسیه هشدار داده بود! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، اسنادی که آرشیو ملی انگلیس منتشر کرده، حاکی از آن است که لئونید کوچما، رییس جمهور وقت اوکراین، در سال 2002 از تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس خواسته تا از پیوستن کی یف به اتحادیه اروپا حمایت کند اما سفیر انگلیس در اوکراین در پاسخ به این درخواست گفته است که به نظر لندن، کی یف حقیقتا اروپایی نیست.

تلگراف نوشته است: پیش از دیدار نخست وزیر وقت انگلیس و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، راجر لیدل، مشاور ویژه بلر در امور اروپایی در یادداشتی برای وی، چکیده مذاکراتش با هیئت کوچما را اینطور شرح داد: اوکراینی ها از اینکه اکثر اروپا و دولت جدید آمریکا از آنها انتقاد می کنند، سرخورده شده اند.

آنها گفته اند که نظر ما درباره پوتین (که به گفته آنها باهوش و سیاستمداری مقبول بوده اما قهرمانی دموکراتیک نیست)، خیلی رویایی است و اینکه ما آنها را بی ارزش می دانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین 20سال پیش درباره نزدیکی زیاد غرب به مسکو هشدار داده بود

اوکراین 20سال پیش درباره نزدیکی زیاد غرب به مسکو هشدار داده بود