مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 13:152023-07-21بين الملل

اقدام نژادپرستانه ای دیگر در ترکیه علیه آوارگان سوریه


منابع خبری اعلام کردند که مقامات ترکیه در ادامه اقدامات نژادپرستانه خود علیه آوارگان سوری با هدف خروج اجباری از این کشور، اقدام به برچیدن عبارت های عربی از روی تابلوهای شهر آدانا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سایت ترکیا الآن اعلام کرد که شهرداری شهر آدانا وابسته به حزب جمهوری خواه خلق ترکیه به رهبری کمال قلیچداراغلو که مخالف اصلی دولت رجب طیب اردوغان است در اقدامی نژادپرستانه اقدام به برچیدن عبارت های عربی از روی تابلوهای محل کسب و کار و مغازه های آوارگان سوری در این شهر کرده است.

ترکیا الآن همچنین ویدئویی را منتشر کرده که نشان می دهد چگونه نیروهای شهرداری درحال جدا کردن عبارت های عربی از تابلوهای سردر محل کسب و کار آوارگان هستند.

این اقدام شهرداری آدانا سر و صدای زیادی را در محافل محلی به پا کرده است.

به دنبال این اقدام برخی از شهروندان ترکیه از شهرداری آدانا به دلیل اعتقاد به تبعیض زبانی و مانع از ادغام فرهنگی مهاجران انتقاد کردند.

پیشتر نیز برخی از شهرداری ها، به ویژه شهرداری ازمیر، تمام تابلوهای نوشته شده به زبان عربی را از سطح شهر جمع آوری کرده بودند.

کمپین های سیاسی و رسانه ای که این روزها آوارگان سوری را در ترکیه هدف قرار می دهند، شوکه کننده هستند؛ طوری که نمی توان باور کرد فوبیا از آوارگان سوری به حدی گسترده شده ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام نژادپرستانه ای دیگر در ترکیه علیه آوارگان سوریه

اقدام نژادپرستانه ای دیگر در ترکیه علیه آوارگان سوریه