مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 16:402023-07-15سياسي

امام جمعه بغداد : اکنون ما به ایران 6 میلیارد دلار بدهکار هستیم


اکنون دولت ایران خواستار پرداخت این مبالغ شده، اما آمریکایی ها مانع این کار می شوند که نتیجه آن قطع گاز از سوی ایران شده است.

- امام جمعه بغداد : اکنون دولت ایران خواستار پرداخت این مبالغ شده، اما آمریکایی ها مانع این کار می شوند که نتیجه آن قطع گاز از سوی ایران شده است.

آیت الله مجاهد سید یاسین موسوی در خطبه های نماز جمعه بغداد با اشاره به بحران برق در عراق، گفت: مساله برق برای مردم عراق امری حیاتی است، زیرا این کشور در تابستان بالاترین دما در سطح جهان را دارد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ وی افزود: آمریکا طی دو دهه گذشته به عمد باعث ادامه بحران برق در عراق شده است، و بسیاری از وزرای برق عراق در دولت های مختلف از این امر شاکی بودند که پس از انعقاد قرارداد با شرکت های مختلف از جمله شرکت های آلمانی، متاسفانه آمریکایی ها دخالت کرده و مانع حل بحران برق در کشور می شوند.

  آیت الله موسوی در ادامه بیان داشت: آمریکایی ها حتی مانع رسیدن گاز برای تولید برق می شوند.

عراق از کشور های بسیاری درخواست خرید گاز کرده است، اما تنها ایران این امر را پذیرفته، اما با این وجود آمریکا به بهانه تحریم مانع پرداخت هزینه گاز به جمهوری اسلامی ایران شد و هم اکنون ما به ایران شش میلیارد دلار بدهکار هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه بغداد : اکنون ما به ایران 6 میلیارد دلار بدهکار هستیم

امام جمعه بغداد : اکنون ما به ایران 6 میلیارد دلار بدهکار هستیم