مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 12:202023-06-27بين الملل

حمله افرد ناشناس به محوطه بنای جهانی چغازنبیل ناکام ماند


مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه گفت: تعرض مجدد و حمله افرادی ناشناس به محوطه بنای جهانی چغازنبیل با هوشیاری نیروهای حراست این مجموعه ناکام ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شوش عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه،امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:تعرض مجدد و حمله افرادی ناشناس به محوطه بنای جهانی چغازنبیل با هوشیاری نیروهای حراست این مجموعه ناکام ماند.

وی ادامه داد:خوشبختانه با هوشیاری کارکنان حراست این مجموعه تاریخی چیزی از بنای تاریخی کم و یا تخریب نشده است.

وی افزود: چندی پیش چند نفر با استفاده از تاریکی شب از اطراف شهر دوراونتاش وارد محوطه زیگورات می شوند و تلاش می کنند تا قسمتی از دیوار دارای آجر کتیبه دار را جدا و سرقت کنند که موفق به این کار نشدند.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با اشاره به اقدام های انجام شده برای بهبود وضعیت مانیتورینگ این محوطه باستانی گفت: سیستم روشنایی و دوربین های نظارتی محوطه تاریخی از ابتدای امسال ارتقا یافته اند ضمن اینکه اقدام های موثری برای حراست از این مجموعه اتخاذ شده است.

وی افزود: نیروی حراست مجموعه در کمترین زمان از ورود افراد متعرض به محوطه باستانی چغازنبیل مطلع و به دلیل بعد مسافت با موتور به سمت آنها حرکت می کند که این افراد متوجه ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله افرد ناشناس به محوطه بنای جهانی چغازنبیل ناکام ماند

حمله افرد ناشناس به محوطه بنای جهانی چغازنبیل ناکام ماند