مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 12:402023-07-10دانش

انعطاف عضلات مصنوعی برای اولین بار


پلیمر جدیدی که در «دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا» ابداع شده است، می تواند قدرت کشش مکانیکی فوق العاده ای را به عضلات مصنوعی ببخشد.

- پلیمر جدیدی که در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ابداع شده است، می تواند قدرت کشش مکانیکی فوق العاده ای را به عضلات مصنوعی ببخشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سایتک دیلی، گروهی از پژوهشگران بین المللی به سرپرستی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (Penn State) در پژوهش جدیدی نشان داده اند نوع جدیدی از پلیمر فروالکتریک که در تبدیل کردن انرژی الکتریکی به کشش مکانیکی فوق العاده خوب است، می تواند یک کنترل کننده یا محرک حرکتی با کارآیی بالا باشد.

به گفته آنها، این پلیمر برای کاربرد در دستگاه های پزشکی، رباتیک پیشرفته و سیستم های موقعیت یابی دقیق، بسیار نویدبخش است.

کشش مکانیکی که نحوه تغییر شکل یک ماده هنگام اعمال نیرو است، یک ویژگی مهم برای یک محرک به شمار می رود.

این مواد محرک به طور سنتی، سفت و سخت هستند اما محرک های نرم مانند پلیمرهای فروالکتریک، انعطاف پذیری و سازگاری محیطی بالاتری را نشان می دهند.

این پژوهش، پتانسیل نانوکامپوزیت های پلیمری فروالکتریک را برای غلبه کردن بر محدودیت کامپوزیت های پلیمری پیزوالکتریک سنتی نشان می دهد و یک راه امیدوارکننده برای توسعه محرک های نرم با کشش و انرژی مکانیکی بیشتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انعطاف عضلات مصنوعی برای اولین بار

انعطاف عضلات مصنوعی برای اولین بار