مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 14:552023-07-16فرهنگي

«روایت قتل ناصرالدین شاه» برای نخستین بار + عکس


نمایشگاه «روایت قتل ناصرالدین شاه»، با رونمایی از کتیبه های مطلای مقبره شاه قاجار برای نخستین بار، در کاخ گلستان افتتاح شد.

- نمایشگاه روایت قتل ناصرالدین شاه ، با رونمایی از کتیبه های مطلای مقبره شاه قاجار برای نخستین بار، در کاخ گلستان افتتاح شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کتیبه های مطلای مقبره ناصرالدین شاه از موزه و گنجینه آستان عبدالعظیم حسنی برای نمایش در کاخ گلستان به امانت گرفته شده که از 25 تیرماه تا نهم مردادماه در عمارت چادرخانه کاخ گلستان، که زمانی محل حکمرانی ناصرالدین شاه بود، به نمایش گذاشته شده است.

علاوه بر این کتیبه ها، آخرین دفترچه خاطرات ناصرالدین شاه، دستمال خونی که هنگام قتل او استفاده شد، صندلی ای که پس از ترور و تا زمان مرگ، روی آن نشسته بود و کتاب های قرآن که در مقبره او در حرم عبدالعظیم وجود داشت، به نمایش گذاشته شده که مجموعه این آثار در کنار هم قتل ناصرالدین شاه را روایت می کند.

علیرضا بهزادی ـ مدیر اجرایی نمایشگاه روایت قتل ناصرالدین شاه ـ در آیین افتتاحیه آن گفت: سال گذشته متوجه شدیم تعدادی از تابلوهای موجود در موزه آستان شاه عبدالعظیم حسنی روایتی را از آخرین روزهای مرگ ناصرالدین شاه در اختیار دارد که در طبقه دوم آن تعدادی از آن ها نمایش داده می شود و مابقی داخل مخزن نگهداری شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«روایت قتل ناصرالدین شاه» برای نخستین بار + عکس

«روایت قتل ناصرالدین شاه» برای نخستین بار + عکس