مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 20:102023-07-04اقتصادي

کاهش 80 درصدی تولید غلات در انگوت و گرمی


نماینده مردم شهرستان های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اثر خشکسالی، جاری شدن سیل و تگرگ در انگوت و گرمی میزان تولید گندم و غلات تا 80 درصد کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ولی اسماعیلی عصر سه شنبه در جریان بازدید از مراکز خرید گندم در انگوت اظهار کرد: این آمار کاهشی برای اهالی نگرانی ها و دغدغه های جدی به وجود آورده که انتظار می رود مسئولان امر به ویژه وزارت جهاد کشاورزی در جبران خسارت کشاورزان در سریع ترین زمان ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: تولید سال گذشته شهرستان انگوت در محصول استراتژیک گندم بالغ بر 12 هزار تن بوده که امسال این رقم به کمتر از 2 هزار تن رسیده است.

نماینده مردم شهرستان های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان گرمی نیز تولید سال گذشته گندم 20 هزار تن بوده که این میزان در سال زراعی جاری به کمتر از چهار هزار تن رسیده که یک کاهش 80 درصدی را نشان می دهد.

اسماعیلی افزود: با توجه به اینکه معیشت مردم این مناطق با کشاورزی و تولید محصولات زراعی، دامی و باغی گره خورده در حال حاضر کمترین رونق را در این بخش شاهد هستیم و قطعاً در ماه های آینده مشکلات معیشتی و توان اقتصادی خانوارها به شدت کاهش پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 80 درصدی تولید غلات در انگوت و گرمی

کاهش 80 درصدی تولید غلات در انگوت و گرمی