مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 11:452023-07-07پزشكي

آنتی اسکالانت اسیدی چیست و چه کاربردی دارد؟


آنتی اسکالانت اسیدی از انواع مواد شیمیایی ضدرسوب در دستگاه های تصفیه آب صنعتی ست و در جلوگیری از تشکیل رسوبات و فولینگ غشای فیلترهای ممبران نقش بسیار مهمی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از آبین، این ماده شیمیایی به عنوان یکی از مواد شیمیایی ضروری در صنعتی تصفیه آب است که با جلوگیری از تشکیل رسوب باعث افزایش طول عمر فیلتر ممبران و بازدهی دستگاه می شود.

آنتی اسکالانت اسیدی با محدوده PH اسیدی برای جلوگیری از نوع مشخصی از رسوبات در فیلترهای ممبران مورد استفاده قرار می گیرد.

آنتی اسکالانت اسیدی ترکیبی شیمیایی از انواع اسیدها است که برای کنترل تشکیل رسوباتی شامل کربنات کلسیم، فسفات کلسیم و رسوبات آهن کاربرد دارد.

شکل ظاهری آنتی اسکالانت های اسیدی معمولا مایعی زرد رنگ یا کهربایی ست که دارای ترکیباتی از کربوکسیلیک اسید و فسفونیک اسید است.

آنتی اسکالانت اسیدی از طریق ساختار مولکولی که دارد از ته نشین شدن رسوبات، املاح و نمک های موجود در آب در سطح غشای فیلتر ممبران جلوگیری می کند.

در واقع این ذرات آلاینده به ساختار مولکولی آنتی اسکالانت می چسبند، به این ترتیب از فولینگ و خرابی زودرس فیلتر ممبران جلوگیری می شود.

از آنتی اسکالانت اسیدی در چه مواردی استفاده می شود؟ این ماده شیمیایی با توجه به ویژگی های منحصر به فرد در جلوگیری از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنتی اسکالانت اسیدی چیست و چه کاربردی دارد؟

آنتی اسکالانت اسیدی چیست و چه کاربردی دارد؟