مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 12:302023-07-05حوادث

کلکسیونی از کودک آزاری با اعتیاد/ از خرید مواد تا خشونت والدین


سو مصرف مواد والدین با افزایش احتمال بدرفتاری با کودک و قرار گرفتن در معرض خشونت همراه است که می تواند منجر به علائم اختلال استرس پس از سانحه از جمله فلاش بک، - کابوس و هوشیاری بیش از حد شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یکی از مصادیق کودک آزاری درگیری والدین کودک به بلای اعتیاد است که می تواند از جنبه های مختلف موجب آزار و اذیت کودک شود.

هنگامی که یکی از اعضای خانواده دانش آموز، مانند والدین، خواهر و برادر یا بستگان نزدیک، تحت تأثیر اعتیاد به مواد مخدر قرار می گیرد، دانش آموز ممکن است با مشکلات متعددی روبرو شود که می تواند بر رفاه و رشد او تأثیر بگذارد.

البته توجه به این نکته مهم است که همه دانش آموزان مشکلات یکسانی را تجربه نمی کنند و تأثیر آن ممکن است بسته به عوامل فردی، سیستم های حمایتی و شیوه های مقابله ای دانش آموز متفاوت باشد.

با این حال، شناخت و پرداختن به این آسیب های بالقوه می تواند به معلمان، مربیان، مشاورین و درمانگران کمک کند تا از این دانش آموزان، حمایت مناسبی تری داشته باشند.

حمید کوثری، روان درمانگر و مشاور رسمی آمورش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص برخی از آسیب های بالقوه اعتیاد در خانواده کودک و تأثیراتی که ممکن است بر کودک به لحاظ روحی و جسمی وارد شود؛ گفت: پریشانی عاطفی و روانی را می توان اولین آسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلکسیونی از کودک آزاری با اعتیاد/ از خرید مواد تا خشونت والدین

کلکسیونی از کودک آزاری با اعتیاد/ از خرید مواد تا خشونت والدین