مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 14:302023-06-30بين الملل

پیام مسکو به مردم مصر: در کنارتان هستیم


سفیر روسیه در قاهره ضمن تبریک سالگرد انقلاب 30 ژوئن، خطاب به مصری ها گفت که اراده شما شکسته نمی شود و ما حامی شما هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفارت روسیه در قاهره به مناسبت دهمین سالگرد انقلاب 30 ژوئن 2013 در پیامی خطاب به مردم مصر ضمن تاکید بر تداوم حمایت های مسکو، تصریح کرد که مصری ها راه پیشرفت و سعادت را برای کشور خود انتخاب کرده اند.

براساس گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم ، در سخنرانی گئورگی بوریسنکو ، سفیر روسیه در مصر، آمده است: اجازه دهید دهمین سالگرد انقلاب 30 ژوئن را به شما تبریک بگویم، زمانی که مردم خردمند مصر راه پیشرفت و شکوفایی کشور خود را انتخاب کردند.

30ژوئن سال 2013 احزاب و جنبش های مخالف  محمد مرسی نخستین رییس جمهور منتخب مصر، تظاهرات گسترده ای را در چندین استان این کشور برگزار کردد که منجر به تغییرات سیاسی در قاهره شد.

 برخی ها از این تحولات با عنوان انقلاب دوم مصر یاد می کنند.

سفیر مسکو افزود: این رویداد اساسی به دولت در تاریخ جدید مصر اجازه داد تا هویت و اصالت خود را احیا کرده و به تمام جهان ثابت کند که اراده مصری ها شکسته نخواهد شد.

بوریسنکو در ادامه تاکید کرد: روسیه از دوستان مصری خود در انتخاب راه شان حمایت کرد، درست مانند دهه های پنجاه و شصت قرن گذشته، زمانی که دولت مدرن مصر به لطف وطن پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام مسکو به مردم مصر: در کنارتان هستیم

پیام مسکو به مردم مصر: در کنارتان هستیم