مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 15:402023-07-21سياسي

مرثیه خوانی ایام محرم بر مبنای حقیقت و سخنان استوار باشد


مرثیه خوانی در ایام سوگواری امام حسین(ع) باید بر مبنای حقیقت و سخنان استوار باشد چنانچه کلمات مرثیه خوانی و نوحه خوانی باید بر پایه های استوار بنا شده باشد.

- یزد- امام جمعه موقت یزد گفت: مرثیه خوانی در ایام سوگواری امام حسین(ع) باید بر مبنای حقیقت و سخنان استوار باشد چنانچه کلمات مرثیه خوانی و نوحه خوانی باید بر پایه های استوار بنا شده باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله سید محمدرضا مدرسی در خطبه های امروز نمازجمعه یزد با اشاره به آیه ای از سوره احزاب اظهار داشت: این آیه در راستای عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) نازل شده و فداکاری های امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان در واقعه محرم سال 61 همچون مشعل فروزان و خروشانی است که جوامع بشری می توانند تا قیامت از آن استمداد و راهنمایی بطلبند.

مدرسی با بیان اینکه حقیقت قیام عاشورا در هیچ عقلی نمی گنجد، افزود: این حقیقت از ازل تا ابد اثرگذار است و آثار شهادت ایشان از ابتدا تا انتهای خلقت جاری است؛ عشق حسین (ع) نه تنها در دل شیعیان جاری است، بلکه همه موجودات خلقت در عزای ایشان گریسته اند.

امام جمعه موقت یزد عزاداری و نوحه خوانی سیدالشهدا (ع) را افتخاری ارزشمند خواند و گفت: برای عزاداری ایشان خلوص نیت در اولویت قرار دارد؛ نباید راهی که امام حسین (ع) برای آن به شهادت رسیدند، فراموش شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرثیه خوانی ایام محرم بر مبنای حقیقت و سخنان استوار باشد

مرثیه خوانی ایام محرم بر مبنای حقیقت و سخنان استوار باشد