مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 01:152023-07-17سياسي

سلامت آب سد چم شیر تایید شد


معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست گفت: ارزیابی ها و آزمایش های مختلفی به صورت ماهانه از هشت نقطه آب پشت سد چم شیر انجام شده و نتیجه آزمایش ها سلامت آب این سد را تایید کرد.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست گفت: ارزیابی ها و آزمایش های مختلفی به صورت ماهانه از هشت نقطه آب پشت سد چم شیر انجام شده و نتیجه آزمایش ها سلامت آب این سد را تایید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی سلاجقه دوشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: تاکنون عمق دریاچه سد چم شیر به 90 متر رسید و اگر دریچه سد بسته شود عمق آن به بیش از 130 متر خواهد رسید که بعد از آبگیری و افتتاح نیز کیفیت آب سد به صورت مداوم ارزیابی می شود.

وی با بیان اینکه سد چم شیر از طرح های بزرگ کشور است که با طول 24 کیلومتر 2.

3 میلیارد متر مکعب آب را ذخیره می کند، اظهارکرد: از زمان ساخت این سد تاکنون مسائل متعددی توسط سمن ها و برخی افراد در خصوص مشکلات احتمالی کیفیت آب مطرح و با بررسی ها مشخص شد که آب پشت سد از لحاظ کیفیت وضعیت مناسبی دارد.

رییس سازمان محیط زیست با تاکید بر توجه بیشتر به حوزه محیط بانی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر تجهیزات مناسبی در اختیار محیط بانان قرار داده شد و اعتبارات سال جاری محیط زیست افزایش دو برابری داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامت آب سد چم شیر تایید شد

سلامت آب سد چم شیر تایید شد