مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 09:252023-06-28پزشكي

نکات بهداشتی ذبح دام در عید قربان/ مراقب تب کریمه کنگو باشید


رییس گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی نکات بهداشتی لازم برای ذبح دام عید قربان و پیشگیری از تب کریمه کنگو را تشریح کرد.

- محمد قنبری در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص نکات بهداشتی لازم برای ذبح دام عید قربان، اظهار کرد: با توجه به مشترک بودن بسیاری از بیماری ها میان انسان ها و حیوانات، توجه به توصیه های بهداشتی در مراسم عید قربان، می تواند تأثیر بسیاری در جلوگیری از انتقال این بیماری ها داشته باشد و در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی و ذبح غیر بهداشتی دام در این ایام، بیماری های مختلفی چون تب مالت، سیاه زخم، اشرشیاکولی، سالمونال، کمپیلو باکتر و مهم تر از همه بیماری تب کریمه کنگو احتمال شیوع دارد و سلامت عموم را به مخاطره می اندازد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین بیماری ها بیماری تب کریمه کنگو است، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار بوده و ویکی از بیماری های مشترک بین انسان وحیوان است که عمدتاً توسط کنه منتقل می شود.

وی افزود: این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح حیوان و تماس با امحاء و احشاء آلوده آن و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی به انسان منتقل می شود و یک تا سه روز و حداکثر 9 روز پس از گزش کنه و یا پنج تا شش روز پس از تماس با بافت یا خون حیوان آلوده، علائم بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکات بهداشتی ذبح دام در عید قربان/ مراقب تب کریمه کنگو باشید

نکات بهداشتی ذبح دام در عید قربان/ مراقب تب کریمه کنگو باشید