مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 13:252023-07-09پزشكي

نخستین مراجعه کودک به دندانپزشک چه زمانی است؟


مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: اولین ملاقات کودک با دندانپزشک باید در همان ابتدای رویش دندان ها یعنی از سن حدود 6 ماهگی تا یک سالگی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، زهرا سید معلمی مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در برنامه روزنه رادیو گفت وگو اظهار کرد: یکی از معضلات بزرگ خانواده ها این است که چگونه و با چه ترفندی فرزندشان را به دندانپزشکی ببرند تا دچار ترس نشوند.

  وی افزود: ما معمولاً بچه ها را زمانی نزد دندانپزشک می بریم که دچار پوسیدگی دندان و یا دندان درد می شوند و در این زمان هم باید اقدامات اورژانسی انجام شود که معمولاً هم کودک و هم والدین، شرایط ناخوشایندی را تجربه خواهند کرد.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه کودکان ایرانی هنوز با دندانپزشکی آشنا نیستند گفت: معمولاً توصیه می شود که اولین ملاقات کودک با دندانپزشک در همان ابتدای رویش دندان ها یعنی از سن حدود 6 ماهگی تا یک سالگی باشد.

سید معلمی متذکر شد: قرار نیست که دندان کودک از همان ابتدا مشکلی داشته باشد و علت اینکه توصیه می کنیم ملاقات کودک و دندانپزشک در این سن انجام شود این است که ضمن آشنایی کودک با دندانپزشک، دندانپزشک هم بتواند یک ارزیابی اولیه از عوامل پوسیدگی دندان های کودک داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین مراجعه کودک به دندانپزشک چه زمانی است؟

نخستین مراجعه کودک به دندانپزشک چه زمانی است؟