مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 08:452023-06-27پزشكي

اجرای طرح شکست خورده پزشکی در قالب طرح نوین


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: متاسفانه بر خلاف نظر اساتید علوم تشریح در سراسر کشور، این برنامه به آموزش پزشکی کشور تحمیل شد و تا به امروز شاهد اثرات سوء آن بر آموزش پزشکی هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، در دهه پنجاه شمسی طی یک کار تحقیقاتی در دانشگاه سوث سمتون انگلیس ، 100 دانش آموز سوم دبیرستان  به مدت سه ماه دروس پزشکی را به صورت درمان علامتی(سیمتوماتیک) آموزش دادند این دانش آموزان را پس از سه ماه با این نحوه آموزش، با روپوش سفید به درمانگاه فرستادند ظاهرا تفاوت معنی داری از این روش درمانی در مقایسه با ویزیت و درمان پزشکان عمومی نیافتند.

 در این طرح تحقیقاتی به دانش آموزان گفتند اگر مریض  با علامت  سر درد مراجعه کرد فلان قرص را تجویز کن و اگر با علامت دل درد آمد این دارو را نسخه کن، در واقع به دانش آموزان اعلام شد برای هر علامت بیماری یک داروی مشخصی وجود دارد و اقدام به تجویز آن دارو کن همین !  در آن مقطع زمانی یافته های این تحقیق اساس و برنامه برای آموزش به روش ادغام افقی وعمودی در 40 دانشکده سرلوحه کار جامعه پزشکی شد که بعدا شکست خورد .

در دولت دوازدهم حسن روحانی، این طرح شکست خورده در قالب طرح نوین ادغام دروس علوم پایه پزشکی به اجرا درآمد و پزشکان را در حد یک تکنسین تنزل داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح شکست خورده پزشکی در قالب طرح نوین

اجرای طرح شکست خورده پزشکی در قالب طرح نوین