مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 20:402023-06-27حوادث

آزادی یک محکوم به قصاص نفس در کرج پس از 9 سال حبس


یک محکوم به قصاص تبعه افغانستان که برای 9 سال در انتظار اجرای حکم اعدام بود با تلاش های انجام شده در هفته قوه قضاییه آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین فاضلی هریکندی از آزادی یک محکوم به قصاص پس از تحمل 9 سال حبس در کرج خبر داد و گفت: این فرد که تبعه کشور افغانستان است حدود 9 سال قبل مرتکب قتل یکی از هموطنان خود شده و پس از بازداشت و طی مراحل دادرسی به قصاص نفس محکوم شده بود.

رییس کل دادگستری استان البرز افزود: در این پرونده، با وجود اینکه جسد مقتول تحویل اولیای دم شده بود اما با توجه به عدم پیگیری خانواده مقتول، در این مدت فرد محکوم زندانی و در انتظار اجرای حکم بود.

وی با اشاره به اینکه همسر و سه فرزند این محکوم به دلیل بلاتکلیفی و زندانی بودن وی برای 9 سال شرایط نامساعدی را تحمل می کردند متذکر شد: با پیشنهاد اداره کل زندان ها و پیگیری معاونت نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری کل استان البرز، مکاتبه ای به منظور تعیین تکلیف محکوم همراه با مستندات و گزارش جامع تدوین و خطاب به معاونت قضایی قوه قضاییه انجام و در خصوص امکان آزادی با پرداخت دیه و تقسیط قسمتی از آن درخواست شد که با اخذ نظر موافق، اقدامات بعدی برای استفاده از ظرفیت خیرین به انجام رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی یک محکوم به قصاص نفس در کرج پس از 9 سال حبس

آزادی یک محکوم به قصاص نفس در کرج پس از 9 سال حبس