مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 09:152023-07-11پزشكي

سالمندان؛ 30 درصد جمعیت ایران در 1430


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان اینکه طبق پیش بینی ها در سال 1430 حدود 30 درصد جمعیت کشور سالمند هستند؛ گفت: یعنی در این سال پنجره جمعیتی کشور بسته می شود؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر سیدمحمد طباطبایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طبق آخرین پیمایش ملی که در سال 1398 انجام شد در کشور ما تقریباً سه و نیم میلیون زوج نابارور وجود دارد، گفت: سالانه نیز حدود 88 هزار زوج به این آمار اضافه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه دو نوع ناباروری اولیه و ثانویه وجود دارد، بیان کرد: وقتی زوجی که تا به حال بچه دار یا باردار نشده اند دچار ناباروی می شوند، به آن ناباروری اولیه می گوییم.

دلیل این نوع از ناباروری می تواند مشکلات مادرزادی یا مشکلات اکتسابی باشد.

ناباروری ثانویه نیز یعنی زوجین بعد از یک بار تجربه بارداری که ممکن است موفق یا ناموفق بوده باشد، برای بار دوم قادر به بارداری نیستند که این نوع از ناباروری می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هزینه های درمان ناباروری بویژه در صورت نیاز به IVF و یا سایر روش های تهاجمی بسیار زیاد است، تصریح کرد: زوجین نابارور علاوه بر نگرانی هایی که در مورد روند و نتیجه درمان داشتند، برای تامین هزینه های درمان هم فشار زیادی را متحمل می شدند، اما خوشبختانه بعد از تصویب قانون جوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالمندان؛ 30 درصد جمعیت ایران در 1430

سالمندان؛ 30 درصد جمعیت ایران در 1430