مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 13:002023-07-15اقتصادي

استفاده از قارچ در مصالح ساختمانی پایدار


دانشمندان از قارچ برای ایجاد مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست در فرآیندی که می تواند جایگزینی ارزان و پایدار برای فوم، الوار و پلاستیک باشد، - دانشمندان از قارچ برای ایجاد مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست در فرآیندی که می تواند جایگزینی ارزان و پایدار برای فوم، الوار و پلاستیک باشد، استفاده می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، آینده ی صنعت ساخت و ساز، سبز به نظر می رسد، چرا که دانشمندان راهی برای ایجاد مصالح ساختمانی با استفاده از قالب های بافتنی از ریشه قارچ ها ابداع کرده اند.

آزمایش های قبلی با کامپوزیت های مشابه انجام شده است، اما شکل و محدودیت های رشد مواد آلی، توسعه کاربردهای متنوع را دشوار کرده است.

اکنون گروهی از طراحان، مهندسان و دانشمندان در گروه تحقیقاتی Living Textiles، بخشی از مرکز بیوتکنولوژی دانشگاه نیوکاسل که توسط موسسه Research England تامین مالی می شود، از قالب های بافتنی به عنوان یک چارچوب منعطف برای قالب بندی در ترکیبی به نام مایکوکریت(mycocrete) استفاده کرده اند که از نظر شکل و ساختار، قوی تر و متنوع تر از مصالح ساختمانی رایج کنونی است.

دکتر جین اسکات از دانشگاه نیوکاسل، نویسنده مسئول این مطالعه گفت: جاه طلبی ما تغییر ظاهر، احساس و رفاه فضاهای معماری با استفاده از میسیلیوم(جُلینه) در ترکیب با مواد زیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از قارچ در مصالح ساختمانی پایدار

استفاده از قارچ در مصالح ساختمانی پایدار