مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 18:402023-07-15اقتصادي

فاز اول سامانه گرمسیری 2 هزار هکتار از اراضی ایلام را آبی می کند


فاز اول سامانه گرمسیری 2 هزار هکتار از اراضی ایلام را آبی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن بهرام نیا ظهر روز شنبه در نشست پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به استان، با اشاره به ابرپروژه سامانه گرمسیری به عنوان یکی از مهم ترین طرح های دولت در استان ایلام، خاطرنشان کرد: برای این ابرپروژه که 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تاکنون حدود 7 هزار و 500 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: برای تکمیل کل پروژه سامانه گرمسیری، حدود 12 هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است که در صورت بهره برداری، 18 هزار هکتار از زمین های کشاورزی آب رسانی می شوند.

بهرام نیا با اشاره به اشتغال زایی این ابرپروژه گفت: در اوج کار این پروژه 6 هزار نفر مشغول به کار بودند و در حال حاضر هم یک هزار و 200 نفر مشغول به کار هستند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در ابر پروژه سامانه گرمسیری در محدوده استان ایلام، افزود: از سومار تا سد کنجانچم 90 کیلومتر و از سد کنجانچم تا دهلران 150 کیلومتر لوله گذاری انجام می گیرد و در این پروژه 17 کیلومتر تونل احداث و از لوله هایی به قطر به 2.

40 متر (240 سانتی متر) استفاده شده است.

استاندار ایلام با بیان این که سد کنجانچم با ظرفیت 85 میلیون متر مکعب ظرفیت، هم اکنون 7 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد، گفت: در پروژه سامانه گرمسیری، 5 کیلومتر کانال مشبک ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز اول سامانه گرمسیری 2 هزار هکتار از اراضی ایلام را آبی می کند

فاز اول سامانه گرمسیری 2 هزار هکتار از اراضی ایلام را آبی می کند