مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 17:502023-07-18سياسي

شاخصه های نظام اصل «حاکمیتِ قانون» است


شورای تبیین مواضع دانشجویی شهرستان مرودشت در بیانیه ای نوشت: یکی از مهم ترین شاخصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی، اصل «حاکمیتِ قانون» است.

مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از اصلی ترین قوای حاکم در کشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در ادامه متن بیانیه شورای تبیین مواضع دانشجویی شهرستان مرودشت آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اَوْفُوا بِالعُقُودِ.

؛ ای کسانی که ایمان آورده اید! به پیمانها وفا کنید .

(سوره مائده، آیه 1) یکی از مهم ترین شاخصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی، اصل حاکمیتِ قانون است.

مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از اصلی ترین قوای حاکم در کشور، نقش بی بدیل در قانون گذاری ، تفسیر قوانین عادی و اِعمال نظارت بر حُسن اجرای قوانین دارد.

اما متاسفانه برخی از نمایندگان محترم در ایفای این وظایف اصلی نقش کمرنگی دارند؛ تعدادی از آنها از جمله بعضی از نمایندگان استان فارس بیشترین وقت خود را به عزل و نصب مدیران شهرستانی و بعضا استانی می گذارنند تا بعدا بتوانند از این طریق به مقاصد خود از جمله زمینه سازی برای انتخاب مجدد برای دوره بعدی مجلس برسند!! آقایان نماینده ها! امام ره فرمودند: مجلس در رأس امور است چرا اشتباها چنین ذهنیتی برای شما حاصل شده که نمایندگان در رأس امور هستند و هر کاری که در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخصه های نظام اصل «حاکمیتِ قانون» است

شاخصه های نظام اصل «حاکمیتِ قانون» است