مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 09:502023-07-07سياسي

15 نکته مهم پیرامون خطبه غدیر


رییس مرکز فقهی اائمه اطهار(ع) گفت: خطبه غدیر محصول رسالت پیامبر است و همه اسلام در این خطبه تجلی پیدا کرده، همه هنرنمایی های پیامبر و همه رسالت انبیای گذشته در همین غدیر است.

- قم- رییس مرکز فقهی اائمه اطهار(ع) گفت: خطبه غدیر محصول رسالت پیامبر است و همه اسلام در این خطبه تجلی پیدا کرده، همه هنرنمایی های پیامبر و همه رسالت انبیای گذشته در همین غدیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) طی سخنانی به مناسبت عید غدیر به تبیین 15 نکته مهم پیرامون خطبه غدیر پرداخته که متن آن به این شرح است: موضوع بحث پیرامون مهم ترین حادثه تاریخ اسلام و بشریت است .

حادثه غدیر آن هم بر محور خطبه ای که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در غدیر ایراد فرمودند.

به نظر می رسد مفصل ترین کلامی که پیامبر در طول حیات شریفشان در میان خطبه های خود داشتند هم از نظر خود کلام و تفصیل در کلام و هم از نظر شرایط مکانی و هم از نظر حضور جمعیت، منحصر به خطبه غدیر است.

نکات بسیار مهمی در این خطبه وجود دارد.

هم شیعه و هم سنی آن را در کتاب های معتبر خود نقل کرده اند، در کتب شیعه این خطبه، هم از امام باقر (علیه السلام) نقل شده و هم از زید بن ارقم و هم حذیفه بن یمان، و مرحوم علامه امینی ( رضوان الله تعالی علیه) تمام اسناد این خطبه ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15 نکته مهم پیرامون خطبه غدیر

15 نکته مهم پیرامون خطبه غدیر