مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 22:122023-07-03اجتماعي

بررسی مشکلات رودخانه شور اشتهارد از سوی محیط زیست


طی بازدیدی که از رودخانه شور اشتهارد صورت گرفت معضلاتی که موجب تخریب این رودخانه دائمی شده است شناسایی و تا رفع این مشکلات پای کار خواهیم بود.

- مجید درگی، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: صبح روز یکشنبه_چهارم تیرماه باهدف بررسی آخرین وضعیت منابع آلاینده رودخانه شور اشتهارد و شناسایی منابع احتمالی جدید این رودخانه، با حضور تیمی متشکل از نمایندگان ادارات کل حفاظت محیط زیست استان های البرز و تهران و نیز شرکت آب منطقه ای تهران نسبت به پایش این رودخانه اقدام شد.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: در حال حاضر رودخانه شور فاقد ورودی از استان های قزوین و زنجان است؛ این رودخانه به علت شرایط اقلیمی و عدم تأمین حق آبه از استان های یادشده عملاً از یک رودخانه دائمی به یک رودخانه فصلی مبدّل شده و در طول مسیر 42کیلومتری خود با ورود آلاینده های حاوی فلزات سنگین مواجه می شود.

درگی یادآور شد: تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد و فاضلاب انسانی غیر استاندارد از تصفیه خانه شهر کرج از جمله عوامل آلودگی این رودخانه است، طی نمونه برداری صورت گرفته میزان غلظت مواد آلاینده استان های مختلف تعیین شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی مشکلات رودخانه شور اشتهارد از سوی محیط زیست

بررسی مشکلات رودخانه شور اشتهارد از سوی محیط زیست