مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 12:302023-06-26پزشكي

شهرستان بستک و حاجی آباد کانون های بیماری سالک در هرمزگان


مدیر گروه بیماری های واگیر و غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دو شهرستان بستک و حاجی آباد در استان هرمزگان کانون های مهم بیماری سالک است.

- ایسنا/هرمزگان مدیر گروه بیماری های واگیر و غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دو شهرستان بستک و حاجی آباد در استان هرمزگان کانون های مهم بیماری سالک است.

دکتر فریده فخار در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سالک، یک نوع بیماری بومی در ایران است، افزود: بیماری به وسیله پشه خاکی به انسان منتقل شده و ایجاد زخم پوستی می کند زخم آن بعد از بهبودی تا پایان عمر باقی می ماند و موجب اذیت و آزار فرد می شود.

وی با بیان اینکه در محل گزش پشه، برجستگی کوچک سرخ رنگی ظاهر می شود که پس از گذشت دو تا سه ماه ضایعه کم کم بزرگ و بصورت زخم عفونی در می آید، تصریح کرد: دو نوع سالک شهری و روستایی در ایران وجود دارد که بسیاری از استان ها به خصوص در مناطق روستایی سالک نوع روستایی و در شهرهای بزرگ و متوسط سالک نوع شهری شایع است.

فخار با اشاره به اینکه سالک نوع شهری که به سالک خشک معروف است، زخم ها کوچک و بدون ترشح ، و دوره بیماری حدود هشت ماه طول می کشد، اضافه کرد: سالک نوع روستایی که به سالک مرطوب معروف است، زخم های بزرگتر همراه با ترشح هستند ولی دوره بیماری کوتاه تر و حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان بستک و حاجی آباد کانون های بیماری سالک در هرمزگان

شهرستان بستک و حاجی آباد کانون های بیماری سالک در هرمزگان