مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 00:402023-07-10اقتصادي

ازنا همچنان در انتظار فولادی شدن


وعده ها برای بهره برداری از فولاد ازنا یکی یکی بایگانی می شود تا وضعیت این پروژه در آستانه 20 سالگی و ایجاد 1500 شغل در آن، همچنان در ابهام باقی بماند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: یکی از مطالبات مردم شهرستان ازنا فعال شدن کارخانه فولاد ازنا است که بیشتر از 20 سال وعده آن داده شده است، مجوز اولیه کارخانه فولاد ازنا سال 81 صادر و فعالیت رسمی برای احداث این کارخانه از سال 85 آغاز شد، این واحد صنعتی که یکی از مهم ترین پروژه های استان لرستان در این حوزه محسوب می شود قرار بوده با ظرفیت تولید سالانه یک میلیونی و 200 هزار تن ورق در فاز اول و سالانه 700 هزار تن فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت شود.

این پروژه صنعتی ازآن جهت برای لرستان و لرستانی ها ارزشمند است که بهره برداری از آن می تواند به طور مستقیم 1500 شغل در یکی از بیکارترین استان های کشور ایجاد کند که این رقم مجزا از اشتغال غیرمستقیم این واحد صنعتی است.

از سوی دیگر مجتمع فولاد ازنا در صورت بهره برداری کامل می تواند از خروج سالانه میلیون ها دلار ارز از کشور جلوگیری کرده و به این لحاظ نیز از مهم ترین واحدهای صنعتی کشور محسوب می شود و این در حالی است که همچنان وضعیت آن در هاله ای از ابهام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازنا همچنان در انتظار فولادی شدن

ازنا همچنان در انتظار فولادی شدن