مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 19:202023-07-06اقتصادي

منطقه آزاد اردبیل منفصل راه اندازی شود


معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: پیشنهاد می کنیم مانند منطقه آزاد ارس، منطقه آزاد اردبیل نیز به شکل منفصل راه اندازی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی صفری عصر پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی اردبیل که در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: منطقه آزاد اردبیل در صورت راه اندازی می تواند ظرفیتی ممتاز در صادرات و سرمایه گذاری باشد که پیشنهاد می کنیم مانند منطقه آزاد ارس که در جلفا و سایر شهرهای آذربایجان شرقی زمینه تحول را ایجاد کرده در این استان نیز در چهار منطقه منفصل راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: ما در تعاملات تجاری و اقتصادی با کشور روسیه مشکل و مانع خاصی نداریم و سعی ما بر این است تا از ظرفیت بندر آستاراخان برای حضور تجار و بازرگانان استفاده کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه بهبود فضای روابط و تعاملات با کشور آذربایجان را نیز یادآور شد و گفت: 26 تیرماه نشست وزرای جمهوری آذربایجان با وزرای کشورمان در آستارا برگزار خواهد شد تا بخش عظیمی از موانع و مشکلات گمرکی برطرف شود که مسئولان استان اردبیل نیز می توانند در این نشست حضور پیدا کنند.

صفری افزود: روابط ایران با آذربایجان بهبود خواهد یافت ولی برخی کشورها سعی می کنند این روابط همچنان سرد و بدون شرایط آرام بخش باشد که بهتر است مراقبت لازم ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منطقه آزاد اردبیل منفصل راه اندازی شود

منطقه آزاد اردبیل منفصل راه اندازی شود