مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 06:402023-06-23اقتصادي

شکاف مالیاتی در صنف طلا/ وقتی مالیات کارمند بیشتر از طلافروش است


بررسی آمارها نشان می دهد کارمندان دولت به طور متوسط نزدیک به 9 میلیون تومان سالیانه مالیات پرداخت کرده اند، اما مالیات طلافروشان بسیار ناچیز بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری مهر ، شکاف مالیاتی به معنای میزان درآمدی است که کشورها به علت فرار و اجتناب مالیاتی از سوی مؤدیان و یا گسترش اقتصاد زیرزمینی از دست می دهند؛ به همین جهت، میزان شکاف مالیاتی یکی از معیارهای مهم برای سنجش موفقیت و کارآمدی نظام مالیاتی هر کشوری محسوب می شود.

مطابق اظهارات مقامات سازمان امور مالیاتی در سال گذشته، بیش از 470 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی عاید دولت شده است اما بر اساس بررسی های صورت گرفته در سال 1398، میزان شکاف مالیاتی کشور حدود 97 هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است؛ البته با توجه به تورم بالا در طی این سال ها، میزان شکاف مالیاتی در حال حاضر نیز قطعاً بیش از این رقم است.

نکته قابل توجه این است که حدود 50 هزار میلیارد تومان از شکاف مالیاتی محاسبه شده به مالیات بر درآمد مشاغل مربوط می شود.

کارمندان 2 برابر اصناف مالیات می دهند! نگاهی به آمار درآمدهای مالیاتی در 11 ماهه سال گذشته نشان می دهد که در طی این مدت، در مجموع بیش از 74 همت از محل مالیات بر درآمد محقق شده است که حدود 70 همت از این میزان را قشر حقوق بگیر و مشاغل پرداخت می کنند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکاف مالیاتی در صنف طلا/ وقتی مالیات کارمند بیشتر از طلافروش است

شکاف مالیاتی در صنف طلا/ وقتی مالیات کارمند بیشتر از طلافروش است