مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 22:302023-06-25اقتصادي

تولید 220 هزار تن شیر در واحدهای دامی استان قزوین


مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید 220 هزار تن شیر در واحدهای دامی این استان طی سه ماهه اول امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدمیربابایی با بیان اینکه 220 هزار تن شیر در واحدهای دامی استان قزوین تولید شده است، اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 810 هزار تن شیر در استان تولید شود.

وی افزود: این میزان شیر در 4 میلیون و 200 هزار واحد دامی این استان تولید شده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این میزان شیر تولیدی طی سه ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که 207 هزار تن بوده شش درصد رشد داشته است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین رتبه 5 تولید شیر در کشور را دارد گفت: بیشترین میزان تولید شیر در شهرستان قزوین با 31 درصد، آبیک 27 درصد و مابقی در سطح شهرستان های دیگر این استان تولید شده است.

به گفته وی؛ 70 درصد شیر تولیدی در دامداری های این استان به سایر استان های همجوار عرضه می شود و قزوین بعنوان قطب مهم تولید شیر در کشور محسوب می شود که شیر مورد نیاز بسیاری از کارخانجات لبنی را نیز تأمین می کند.

میربابایی خاطرنشان کرد: مهمترین خصوصیت شیر قزوین، حجم بالای تولید صنعتی است که به لحاظ استاندارد بالا مورد استفاده کارخانجات فرآوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 220 هزار تن شیر در واحدهای دامی استان قزوین

تولید 220 هزار تن شیر در واحدهای دامی استان قزوین