مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 18:252023-07-18سياسي

اهتمام جدی دولت برای احداث 20 هزار مگاوات نیروگاه برق هسته ای


معاون اول رییس جمهور از اهتمام جدی دولت برای احداث 20 هزار مگاوات نیروگاه برق هسته ای خبر داد و گفت: لازم است در برنامه جامع احداث این نیروگاه ها مدل تأمین مالی آن نیز مشخص شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، جلسه کارگروه توسعه نیروگاه های اتمی کشور ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور برگزار و بر برنامه ریزی برای تأمین 20 هزار مگاوات برق هسته ای تا افق 1420 تأکید شد.

مخبر در این جلسه از اهتمام جدی دولت برای احداث 20هزار مگاوات نیروگاه برق هسته ای خبر داد و گفت: لازم است در برنامه جامع احداث این نیروگاه ها مدل تأمین مالی آن نیز مشخص شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: در مسیر احداث نیروگاه های هسته ای باید روند حرکت به نحوی باشد که به انتقال تکنولوژی و ارتقاء دانش فنی کشور منجر شود و به تدریج در فرآیند تولید و در تمامی ابعاد و مراحل ساخت و مهندسی به سمت خودکفایی حرکت کنیم.

در این جلسه که وزیر نیرو و رییس کل بانک مرکزی و برخی مسئولان دستگاه های دیگر نیز حضور داشتند، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گزارشی از اقدامات صورت گرفته نظیر مکان یابی، مطالعه، هماهنگی و تحقق الزامات احداث نیروگاه هسته ای ارائه کرد و گفت: تاکنون پنج نقطه در کشور برای احداث نیروگاه تعیین شده و اقدامات اولیه و مقدمات کار و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهتمام جدی دولت برای احداث 20 هزار مگاوات نیروگاه برق هسته ای

اهتمام جدی دولت برای احداث 20 هزار مگاوات نیروگاه برق هسته ای